電影 再見鍾情 插曲  - A Lot Like Love              

A Lot Like Love 再見鍾情 

艾希頓庫奇、亞曼達彼特主演,
即便是「一見鍾情」,
有時候也需要時間來證明。
宿命還是機緣,
純友誼還是王子與公主從此之後過著幸福快樂的日子經常是一線之隔...
本片就是探討愛情與友誼之間模糊的界線。

奧利佛與愛蜜莉七年前在洛杉磯飛往紐約的班機上相遇,
他們彼此互相看對方不順眼。但是命運捉弄人,
他們倆人卻一而再、再而三再生命的道路上相遇,
但是時機總是不對盤。當他們經歷生命中的大小事件,
兩人從陌生的朋友便城相知相惜的知音。

七年內奧利佛與愛蜜莉各自尋找生命當中的真命天子/天女,
到頭來卻發現兩人當初其實是「一見鍾情」。

電影 再見鍾情 插曲  - A Lot Like Love    

再見鍾情電影預告

 

A Lot Like Love O.S.T - Breathe (2 AM) 

 

2 AM and she calls me 'cause I'm still awake
凌晨2點她打電話給我因為我還醒著
Can you help me unravel my latest mistake?
你能幫我解決我剛犯的錯嗎?
I don't love him. Winter just wasn't my season'
我不愛他,冬天不是屬於我的季節
Yeah we walk through the doors, so accusing their eyes
我們穿過大門,他們的眼神充滿責備
Like they have any right at all to criticize
就像他們有足夠的權利去批評
Hypocrites. You're all here for the very same reason
偽君子!你們還不是為了同樣的原因來這


Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable
因為你不能越軌,我們就像是纜線上的車
And life's like an hourglass, glued to the table
生活就像黏在桌子上的沙漏
No one can find the rewind button, girl.
沒有人找的到倒帶的按鈕,女孩
So cradle your head in your hands
晃晃你的頭醒醒吧

And breathe... just breathe
呼吸...輕輕的呼吸
Oh breathe, just breathe
呼吸,靜靜的呼吸

May he turned 21 on the base at Fort Bliss
可以讓他重回21歲嗎?回到那布利斯堡的基地
Just a day' he said down to the flask in his fist,
“只要一天”,他對捏在手裡的酒瓶說
Ain't been sober, since maybe October of last year.
他可能自去年10月後就不曾清醒過
Here in town you can tell he's been down for a while
你可以安慰他待在這裡只是暫時的
But, my God, it's so beautiful when the boy smiles
但是,天啊,男孩笑起來的時候真美
Wanna hold him. Maybe I'll just sing about it.
真想緊緊抱住他,也許我就是在唱著這個

Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable
因為你不能越軌,我們就像是纜線上的車
And life's like an hourglass, glued to the table
生活就像黏在桌子上的沙漏
No one can find the rewind button, boys.
沒有人找的到倒帶的按鈕,男孩
So cradle your head in your hands
晃晃你的頭醒醒吧

And breathe... just breathe
呼吸...輕輕的呼吸
Oh breathe, just breathe
呼吸,靜靜的呼吸

There's a light at each end of this tunnel
隧道的兩端都有出口
You shout 'cause you're just as far in as you'll ever be out
你越大喊就離出路越遠
And these mistakes you've made, you'll just make them again
但你犯過的錯誤你還會再犯
If you only try turning around
如果你只是試著脫困

2 AM and I'm still awake, writing a song
凌晨2點我還沒睡,我在寫一首歌
If I get it all down on paper, it's no longer inside of me
如果我把它寫在紙上,它就不會再讓我感到糾結
Threatening the life it belongs to
危及到這屬於我的生活

And I feel like I'm naked in front of the crowd
我感覺我赤裸裸地站在人群前
Cause these words are my diary, screaming out loud
因為這些歌詞是我的日記,我把它們大聲喊出
And I know that you'll use them, however you want to
我知道你會去使用它們,無論你怎麼使用

But you can't jump the track , we're like cars on a cable
但是你不能越軌,我們就像是纜線上的車
And life's like an hourglass, glued to the table
生活就像黏在桌子上的沙漏
No one can find the rewind button, now.
沒有人找的到倒帶的按鈕
Sing it if you understand
如果你懂就跟著唱吧

And breathe... just breathe
呼吸...輕輕的呼吸
Oh breathe, just breathe
呼吸,靜靜的呼吸
ohho breath
呼吸
just breath
輕輕的呼吸
ohho breathe
呼吸
just breathe
靜靜的呼吸 

 

電影原聲帶曲目 
1.〈Semi-Charmed Life〉- Third Eye Blind
2.〈Walkin’ On The Sun〉- Smash Mouth
3.〈Save Tonight〉- Eagle-Eye Cherry
4.〈Mint Car〉- The Cure
5.〈Mad About You〉- Hooverphonic
6.〈Trouble〉- Ray Lamontagne
7.〈Know Nothing〉- Travis
8.〈If You Leave Me Now〉- Chicago
9.〈Brighter Than Sunshine〉- Aqualung
10.〈Hands Of Time〉- Groove Armada
11.〈Look What You’ve Done〉- Jet
12.〈Breathe (2 AM)〉- Anna Nalick
13.〈Maybe It’s Just Me〉- Butch Walker

arrow
arrow
    全站熱搜

    猴子 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()